Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Therese - 21 augusti 2007 16:04

Kroppen: Man kan lätt bli anfådd när man gör något ansträngande trots att lungkapaciteten har ökat. Att man blir anfådd är helt normalt, barnet får lika mycket syre oavsett hur flåsig man känner sig. I slutet av graviditeten kan trycket på pulsådern bli för stort om man ligger på rygg, vilket kan göra att både du och barnet mår illa. Barnmorskan brukar därför rekommendera att man ligger på sidan när man ska sova. Det brukar även vara den ställning som känns bäst, det kan vara skönt att ha en kudde som stöder upp den tunga magen lite.

Barnet: Vid den här tidpunkten väger barnet cirka 1500 gram och är ungefär 40 cm lång. Nu kontrollerar barnet själv sin kroppstemperatur. Lungorna är färdiga och barnet ligger nu och tränar dem genom att andas ner fostervatten i dem, ofta med hicka som följd. På pojkar kommer nu testiklarna ner i pungen från att ha varit i ljumsken. Tånaglarna växer allt mer. Barnets sparkar blir nu mer som kraftiga knuffar och man kan lätt särskilja olika kroppsdelar från varandra. Ibland kan man kanske känna något spetsigt som rör sig hastigt tvärs över hela magen, det kan vara ett knä eller en fot. Genom att barnet hickar kan man också få en uppfattning åt vilket håll barnet är vinklat, hickningarna känns som mest från barnets rygg.


 Min graviditet - BF Sön 21 okt 2007
Uträkning utgår från dagens datum: Tis 21 aug 2007
  Din graviditet startade Mån 15 jan 2007
  Din menscykel är ca 28 dagar
  Du blev gravid ungefär Mån 29 jan 2007 (ägglossningen)
  
  Du har gått 218 fulla dagar av 280
  Du är i vecka 32
  Du har gått 31 fulla veckor och 1 full dag (v31+1)
  Du är i 7:e kalendermånaden
  Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), läs mer här
  Du är i trimester tre
  Du har 62 dagar kvar till förlossning



Av Therese - 21 augusti 2007 06:12

JA idag vaknade man 03:00. Klev upp halv sex med älsklingen min. Inatt blev de Endast 2 timmar sömn. Men vad gör de. Ryggen den ha blive så konstig och så. Den värker mer än vanligt nu. Vet inte vad jag ska göra åt de för de enda som hjälper är "STORA doser med värktabletter vilket jag INTE få äta".


Men när knodden kommer så ska ajg börja träna upp ryggen och så dära. De ska bli riktigt skönt att få börja med nån slags träning. Tyvärr ha jag inte kunna träna nått under denna graviditet pga. att sammandragningar, förvärkar, ont i magen och så dära. De hade vare för på festande på denna GRAVIDITET.


MAGEN


Imorse vaknade jag med ett himla bufflande i magen. Lill*n sparkade på som aldrig förr så himla härligt och mysigt att känna knodden hur den rör sej. I morse höll den säkert på 1½timme jag låg bara och njöt jag. De är så härligt och känna vilket liv de är där inne. Inte alls tokigt ska jag säga.


DAGEN


Idag bli de mest mys pys hemma. Ska plocka lite mer in för renoveringen som ska på börjas. Vet ju inte om de bli denna veckan eller nästa men de är lika bra att börja förbereda redan nu så de inte bli så mycke när de ringer.


Ha lite tvätt att ta reda på sedan så bli de väl att sitta på balkongen och mysa om de vill säga att de bli nån värme.


Köpte mat åt mamma


Igår kväll va Micke och jag iväg och köpt mat till Mamma och Syrran på DONKEN. Även att Micke köpte en En glass Mc Flurry. Han va så sugen. Jag ville inte ha nått urscha mådde så illa igår så Blääää..och hade halsbränna.

 Vi kom inte hem förens klockan va vid 23 tiden då va vi verkligen trötta. Såg även Björn Cicci och Oscar på Donken. De Köpte också mat.





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards